Friday, March 13, 2009

Suhaimi Sulaiman

Siapa tidak kenal Suhaimi Sulaiman angkat tangan.

Untuk makluman,Suhaimi Sulaiman adalah my favourite journalist.Sekarang,dia bertugas di ASTRO Awani channel 501.Dulu di TV3.Agenda Awani baru diperkenalkan oleh beliau.Agenda Awani ke udara di channel 501 setiap Isnin-Khamis jam 8 malam.Banyak isu2 yang bukan sahaja up to date tetapi segar bugar initipatinya dikupas dengan penuh karisma.Tidak hairanlah aku telah mengikuti apa jua siaran yang dikendalikan oleh Suhaimi Sulaiman sejak dari bangku sekolah lagi tanpa jemu.

Silalah ke blog beliau di http://www.suhaimisulaiman.blogspot.com/.

Semalam aku hantar emel kepada Suhaimi Sulaiman untuk singgah ke blog aku yang banyak sekali mengutarakan isu2 mengenai batik Malaysia.Sekaligus aku mencadangkan isu batik Malaysia ke Agenda Awani.Respon daripada Suhaimi Sulaiman adalah baik sekali.

Ini adalah antara usaha aku untuk memastikan industri ini tidak pupus dan senantiasa berdaya saing.Industri ini juga boleh dan mampu memberi rezeki kepada sesiapa jua yang mahu jadikan ia sebagai pekerjaan.

Memang betul isu batik Malaysia bukanlah isu nasional tetapi sekurang-kurangnya jenguk dan hayatilah industri batik ini.Lihatlah sendiri apa yang berlaku dalam industri batik Malaysia.Adakah benar bagai dikata pasaran batik naik dan ada untung sejak ianya 'dihidupkan' kembali oleh Allahyarhamah Datin Seri Endon tidak lama dulu?Bukan sahaja perbincangan A-Z kepada industri2 yang besar sahaja.Apalah sangat industri ini kepada negara kan.

Terima kasih Suhaimi Sulaiman.


Related Posts with Thumbnails