Monday, September 8, 2008

Jajan

Ekonomi yang turun naik


Premis kosong:Pindah atau bankrup?


Assalammualaikum para bloggers sekalian.Diharap sihat walfiat dan diberkati Allah SWT hendaknya.Amin.

Sabtu dan Ahad baru2 ni aku gi jalan2 di KL.Mula2 gi Borders,Times Square.Cari my faves mag.Wah,sudah sesak isi KL walaupun Ramadhan baru mencecah seminggu.Masing2 penjual menggunakan cara yang tersendiri untuk melariskan pakaian.Hajat di hati nak beli ayam percik tapi aku hampa.Bayang2 ayam pun tak nampak ke aku terlepas tengok.Huhuhu.Pastu,aku menyusuri Jalan TAR,lorong di belakang Campbell sehinggalah ke hujung masjid India.Suasana raya terasa sudah.Cewahh.Aku dah rasa feel nya.

Pastu aku cadang nak bukak pose kat Sogo but tak bleh masuk sebab those yang ada kad Sogo jer bleh masuk.Naper ek?caner kalau ada org nak buat kad Sogo ek?Ntah...So terbatal la niat aku.Apa yang menangkap perhatian aku di Borders,Times Square is ada one two floor Borders tu tutup.Mula2 macam jakun gak cari tempat mag. tu cos b4 aku selalu lepak kat Borders tapi takdak la macam skang ni.Rupa2nya diorang da small kan size Borders tu.Ermm...Semua section in one level.Siap ada jual bargain murah2 lagi.Aik...kenapa?

Pastu masa aku gi Sogo,mata aku ni tertangkap satu restoran yang dah tutup ke atau pindah?Manhattan Fish Market restoran da tukar jadik kedai baju.Aik....kenapa?

Kemudian masa balik dari solat Jumaat aku singgah kat stesen Petronas yang ada KFC tu.terkejut aku nampak stesen petronas yang sebelum ni huge dah jadi kecil.Diorang dah small kan size stesen Petronas tu.Aik....What happened?

Mungkinkah situasi ekonomi Malaysia yang nampak ok tapi tak ok untuk sebahagian bisnes di Malaysia ini.Alahai..Adakah sindrom kedai tutup,kedai pindah sudah berleluasa di Malaysia?Apakah ada penawarnya?

Jangan cakap kalau poket takder duit agaknya.

Noktah.




Related Posts with Thumbnails