Tuesday, April 7, 2009

Dulu

Aku ingat lagi dulu masa kecik-kecik hingusan lagi masa tu aku masih lagi di sekolah rendah lagi.

Saat yang paling ditunggu-tunggu oleh aku dan adik aku ialah bila mak and abah aku tiada di rumah.Jeng,jeng,jeng.Apa lagi sepantas kilat aku atau adik aku menyeberangi sungai naik perahu tambang(dulu duduk di kampung menyewa rumah) ke bandar Kuching berseorangan semata-mata membeli kereta mainan kecil yang aku dan adik aku lama dah jadikan ia sebagai sasaran.Well,on the way balik ke rumah selesai sekolah,aku dan adik aku akan melalui kedai ini.Mata kami terpesona dengan kereta mainan kecik ini.

Akhirnya,mak and abah kehairanan dari mana aku dan adik aku punya kereta mainan ini?Rupa-rupanya ketahuan juga akhirnya kami ke bandar Kuching berseorangan.

Dulu zaman budak-budak banyak kenangan.Manis bila diimbas kembali.

Noktah.


Related Posts with Thumbnails